Friday, September 21, 2018

HP 1.2 příklady

Medek
Tom
Kate, s pomocí
Petr


Před deseti lety tam byly desítky snímků něčeho, co vypadalo jako veliký růžový plážový míč, na který někdo nasadil pletené čepičky s bambulkou v nejrůznějších barvách - jenže Dudley Dursley už nebyl malé dítě.


nejrůznějších
nejrůžnějších


Fotbalový míč rozbil okno.
Nejdříve se zdálo, že míč chytí, ale vyklouzl mu a tak byl vybitý.
Co to tu leží v trávě? Jé, golfový míček!
To by bylo lepší, jestli lidi mohli by více se zaměřit na míček než na nedostatek sukně Sereny Williamsová.
Děti si hrají s míčem. Fotbalisté potřebují míč.

Teta Petunie totiž byla vhzhůru a její ječivý hlas byl první zvuk, který se po ránu rozlehl domem.
Nocí se rozezněl ječivý zvuk sirény.
Bylo vidět, že je opravdu rozčílená, a její hlas získal ječivý tón.
Nemám ráda slyšet ječivé zvuky.
Ozval se ječivý zvuk brzd a pak auto zastavilo.

Na pavouky byl zvyklý, poněvadž v přístěnku pod schody jich bylo plno, a právě tam spával.
Každou neděli po obědě tatínek spával v obýváku na kanapi.
"Znáš Karolínu?" "Velice dobře. Když jsme byli na střední, občas jsem s ní spával."
Je těžké spávat po porod dítěte; pláče, má vždycky hlad, a tvoje hormony jsou neobvyklé.  
Když jsem byl malý, rád jsem spával na břiše.

Harry byl hubený v obličeji, měl vyčnělá kolena, černé vlasy a zářivě zelené oči.
V místnosti byla tma, do které svítilo jen zářivě rudé světlo v rohu vypnuté televize.
V dokonalém světě reklamy mají všichni zářivý úsměv.
Tričko bylo oprané a jeho barvy už nebyly tak zářivé jako kdysi.
Mám na sobě sluneční brýle když jdu do pláže, protože slunce zářivě svítí.
Zářivě lesklé kamínky mají rády všechny ženy.

Asi tak jednou týdně se strýc Vernon podíval přes noviny a vykřikl, že Harry potřebuje ostříhat.
Potřebuju ostříhat.
Měl by sis ostříhat nehty, poškrábal jsi mě.
Zahradník ostříhal živý plot.
Moje vlasy jsou příliš dlouhé, musím se ostříhat.
Písař ostříhal scénu z skriptu, protože byl nudný.
Ovce potřebují ostříhat vždy v létě.


Harry zase často tvrdil, že Dudley vypadá jako čuník s parukou.
Jez opatrně, nebo budeš vypadat jako čuník.
Čuník je prase chované v chlívku.
Čuník je chutný a vždycky to snídáme.


"Jsi pašák, Dudley."
Jestli se ti ho podaří přesvědčit, budeš vážně pašák.
Škoda, že tu není Karel, na motory byl pašák.
Když uděláš tenhle úkol, tak jsi pašák.

"A až se vrátíme, najít dům v troskách?"
Navštívili jsme trosky středověkého hradu.
Naše plány se ocitly v troskách.
Po požářu náš dům byl zničený; nic nezůstalo kromě popelské trosky.
Záchranáři hledají přeživší pod troskami.
Po letech ve vězení je z něj troska.
Hasiči hledali v troskách domu příčinu požáru.

"Můj ty bože, už jsou tady!" vykřikla teta Petunie zoufale.
Zoufale se na mě podívala.
"Pomoc!", vykřikl zoufale, "Matematika!".
“Můžu dostat ještě kousek koláče?” zoufale jsem žebrala.

"Varuju tě," prohlásil, tučnou brunátnou tvář až těšně u Harryho obličeje.
Řekl jen, že mě varoval, a odmítl mi pomoct.
Mladé lidi nestačí jen varovat, je třeba jim i nabídnout alternativu.
Nepij tu vodu s potoka, varuju tě.
Varovali nás ji nerozčílit, ale neslyšeli jsme, a teď mourovatá kočka je nesmírně rozzlobená.


"Já nic nevyvedu," ujišťoval Harry, "namouduši..."
Aha, opravdu! Namouduši, to by mě nikdy nenapadlo!
Já jsem to namouduši nebyl, přísahám!
Na mou duši, na psí uši, na kočičí svědomí.
Namouduši, nikdy nešel do kina s Karolinou! Jenom s tebou!
Nepij tu vodu s potoka, varuju tě.


Teta Petunie nakonec došla k názoru, že se svetr musel srazit při praní, a Harryho k jeho obrovské úlevě ani nepotrestala.
To bylo naposledy! Příště už tě potrestám.
Paní učitelka děti potrestala, musely zůstat po škole.
“Jano, v kolik hodin přijdeš?” “Nikdy, rodiče mě potrestali. Trest je, že musím zůstat doma celý den.”
On to zavinil a ona ho vůbec nepotrestala.


Dudleyho banda ho honila jako obvykle, když Harry ke svému vlastnímu překvapení - stejně jako k překvapení všech ostatních - zčistajasna seděl na komíně.
Čápi si s oblibou staví hnízda na komínech.
Komín je zanesený sazemi, musíme zavolat kominíka.
Uvnitř se svítilo a z komína se kouřilo.
Na komíně seděl holub.
Náš dům nemá žádný komína, tak kde vstoupí Santa Claus?

Harry si myslel, že ho při skoku nejspíš strhl vítr.
Vítr mi strhl/strhnul čepici z hlavy.
Uprostřed řeky ho začal strhávat silný proud.
Kdyby bodyguard pohotově nestrhl prezidenta k zemi, už mohl být mrtvý.
I když původně jenom šli nakoupit, strhla je atmosféra demonstrace a přidali se k davu.
Můj syn ten závěs strhl dolů.
Jestli stojí stromy příliš strnule, vítr je strhne.


Z opatrnosti se držel trochu stranou od Dursleyových, aby se Dudley a Piers, které kolem poledne už zvířata začínala nudit, neuchýlili ke své oblíbené zábavě a nezačali ho mlátit.
Křičel cosi sprostého a mlátil pěstí do stolu.
Cep se používal k mlácení obilí.
Říká se, že mlátí svoji ženu.
Jestli opravdu mlátí svoji ženu, trest je čas ve vězení.
S cepem se dá mlátit obilí nebo nepřátelé.


Později si samozřejmě říkal, že měl tušit, že je to všecko příliš krásné, než aby to vydrželo.
"Kdy začíná ten meeting?" "Netuším."
Nikdo to nečekal. Ale dnes si říkám, že jsem to měla tušit.
Netušil nic zlého a strčil hlavu do oprátky.
Buďte opatrní; tuším zradu.
Já to tušil, že to špatně dopadne.
Netušila že byl zlý muž, ale rychle si to uvědomila, když začal ji mlátit.


Za skly se po kusech dřeva a po kamení plazili a lezli nejrůznější hadi a ještěrky.
Ještěrky mají schopnost v ohrožení odhodit vlastní ocásek.
Byla mrštná a mazaná jako ještěrka.
Vysokozdvižnému vozíku neboli forkliftu se slangově říká ještěrka.
Ještěrky mohou žít v přírodě, nebo také vozit náklad ve skladu.
V Houstonu měli jsme hodně ještěrky, kteří bydleli v naše zahradu.


Neměl kolem sebe nikoho jiného než hloupé lidi, kteří od rána do večera bubnovali prsty na sklo, aby ho vyburcovali.
Zahřmělo a začalo pršet. Kapky bubnovaly na sklo.
Bubeník začal bubnovat na buben. Bum! Bum!
Netrpělivě bubnovala prsty na stole.
Přitiskl obličej na sklo a udělal legrační obličej.
Sklo je elegantní, ale křehký materiál.
Dříve různá nařízení vybubnovali na návsi, ale dnes se vyhlášky umisťují za sklo.
Přestaňte bubnovat! To je k vzteku, a to mě velice rozčílí, protože nemůžu spát!


Pak zamrkal.
Překvapeně zamrkal.
Děvčata dávají nenápadné signály, když se jim někdo líbí. To myslíš, že na tebe zamrká?
Šibalsky na mě zamrkal a zmizel.
Internetová Katka současně zamrká s smilem, ale pravá Katka myslí, že je to hrozně neohrabané a tak nikdy nezamrká.
Bylo to tak rychlé, že ani nemrkl.


"Musí to být opravdu k vzteku."
Poslední kus prodali před pár minutami! To je k vzteku.
Vztek je špatný rádce.
On mě lhal, a bylo to k vzteku. Nebyla jsem šťastná s ním.


Harry by býval přísahal, že zaslechl tichý syčivý hlas: "Už jdu, Brazzzzzílie. Mnoho štěssstí, amigo."
Mirek býval uzavřený a málomluvný, ale poslední dobou se častěji směje.
Bývala jsem krásná, jsem krásná a krásná budu i nadále!
Když byl mladý, spřátelit se bývalo snazší.
Kdybys nebyl býval kýval, nebyl by se mýval hýbal.
Když jsem byla mladá, bývala jsem kratší.


Do té doby, než usnou, se nemohl odvážit vydat se potají do kuchyně pro něco k snědku.
Než usnou, musím svým dětem vždy přečíst alespoň jednu pohádku.
Jako každý den, než usnul, pomodlil se.
Než usnu, čistím si zuby.
Vždycky než usnu, se snažím učit.


Když jednou byli s tetou Petunií a s Dudleym na nákupu, uklonil se mu zničehonic drobný mužík ve fialovém cylindru.
Myslel jsem si, že je naše auto v dobrém stavu, ale pak mu při jízdě zničehonic upadly dveře.
Její přísný výraz najednou roztál a zničehonic se rozplakala.
Ta vyrážka se mi udělala zničehonic.
Odkud přijela ta jizva? Neobjevují se zničehonic!


A jakýsi holohlavý muž ve velice dlouhém purpurovém plášti mu onehdy na ulici doopravdy stiskl ruku a pak beze slova zamířil pryč.
Každý den mi vypadne několik vlasů. Bojím se, že brzy budu holohlavý.
V zimě je důležité nosit čepici, aby vám nenastydla hlava. To platí dvojnásob, jste-li holohlaví.
Většinou muži mají strach být holohlavý.
Jak muži přestanou růst vlasy, stane se holohlavým.


Nejzáhadnější na všech těch lidech bylo, jak pokaždé naráz zmizeli ve chvíli, kdy si je Harry chtěl prohlédnout zblízka.
Slečno, nechcete jít ke mně a prohlédnout si mou sbírku motýlů?
Prohlédl si mě od hlavy k patě a pak si odplivl. "Takových už jsem viděl!"
"Co děláš s tou knihou, vždyť neumíš číst?" "Prohlížím si obrázky."
Je konec! Prohlédla jsem tvé lži!
“Děti! Pojďte sem prohlédnout to malé štěně!” zlověstně řekl muž ve vanu.
Knihu si můžeš prohlédnout, ale lepší je si ji přečíst.


Všichni věděli, že Dudleyho banda toho podivného Harryho Pottera v jeho pytlovitých starých šatech a s rozbitými brýlemi nesnáší, a niko si nechtěl Dudleyho bandu proti sobě poštvat.
Jděte pryč z mojí zahrady, nebo na vás poštvu své psy!
Nejlepší způsob, jak se zbavit dvou nepřátel, je poštvat je proti sobě.
Volte slova opatrně, nesmíme si proti sobě poštvat lidi.
Lidé kteří věří v ďábeslké oko, myslí, že poštve smůlu.  

Na lupiče je vždycky nejlepší poštvat psy.

No comments:

Post a Comment