Tuesday, April 18, 2017

Dojmy z pomlázka


Untitled.jpg

Poprvé slyšela jsem o pomlázce, byla jsem místo Romana sestry. Pokusila se mi tu tradici vysvětlit, ale jsem nechápala dobře. Konversace se přesunula jinam, a mé otázky zůstaly nezodpovězené.


Podruhé slyšela jsem o pomlázce v emailu s Lukášem před pár dny. “Musíme jít vystřihnout nějaké proutí pro naši pomlázku pro náš pohanský šovinistický rituál.”

Co je to?

Potřeti, mluvila jsem o tom s Tomášem dneska. “Vždy jsem nesnášel tu tradici, i jako malý kluk. Je to příliš násilné.”
Násilné?

Moje první otázka: Pokud symolisuje plodnost, těhotné jsou také šlehany? (ano, ale to je talé symbol mládí a krásy, nejen plodnosti).

Můj první komentář: Nechci být šlehána, pokud je to symbol plodnosti.

Můj první dojem: To není divnější než náš Halloween.

Později, vysvětlila jsem to svému manželovi a svojí mamince. Jejich reakce byla mnohem větší!

Maminka: [zírala na mě se hrůzou] To je tak ynepokojující a nechutné.

Danny: [smál se] To je svátek navržený muži: dráždíme a oběžujeme ženy, a nám dávají vajíčka a alkohol. Zní to dobře.

Později jsem si otom povídala s Terkou, a teď si myslím, že to je opravdu nejdivnější tradice na světě. Jeden plachý člověk zaklepe na dveře. Plachá holka mu otevře. Recituje báseň, zatímco plácá její zadnici proutím. Jakékoliv jiné místo na těle, a bylo by to v pořádku, ale tam je to opravdu trapné!

Zřejmě Moravané používají smrkové větve, což je mnohem horší.
Terka říkala: “Ukaž mi českou ženu, která má ráda Velikonoce. Řeknu ti, že taková neexistuje.”

No comments:

Post a Comment