Friday, February 15, 2019

A4.5.28 příklady

Lucka
Kačka
Miro

lze
To lze udělat jednoduše.
Zde lze platit platební kartou.
Tímto autem lze cestovat.
Tam jet autem? To nelze. Musíš tam jít pěšky.

opět
Opět jsme se sešli.
Jsem ráda, že se opět vidíme.
Opět se to stalo.
Den za den, opět si kladu stejnou otázku: jak jsem se sem dostala?
Den za den, opět si kladu stejnou otázku: jak jsem se tady ocitla?

rozhodnutí
Toto rozhodnutí nás ovlivnilo.
Své rozhodnutí nezměním.
Udělej rozhodnutí.
Omlouváme se, ale naše rozhodnutí je, že nebudete zatím pro nás vhodný kandidát na tu práci.

vliv
Máš na mě dobrý vliv.
Rodiče na mě mají velký vliv.
Máš na něj velkej vliv.
Není to vždycky jasné, na koho máte vliv, tak se snažte být vždycky co nejlepší.

prý
Slyšela jsem, že si prý to auto koupil.
Prý jsi byla v Americe.
Prý jsi se odstěhoval.
Prý byl důvod proč se na mě tak zlobil, že jsem nebyla statečně trpělivá.

jízda
Ta jízda byla rychlá.
Jízda autem byla velmi dlouhá.
To byla jízda.
Kam chceš jet jízdem, to úplně záleží, na kam chceš se dostat na konci.  
Nudila jsem se celou dlouhou jízdou.

jednotlivé
Toto jsou jednotlivá slova.
Vyplňte prosím jednotlivé body v testu.
Přines mi jednotlivé dokumenty.
Zabalila každý dárek jednotlivě, aby prodloužila potěšení.  

přední
V přední části byli žáci ze základní školy.
Přední kolo u auta je potřeba vyměnit.
Sedím v přední části autobusu.
Přední obrázek v restaurace mi se velice líbil, tak jsem požádala, abych ho koupila.

přibližně
Vzdálenost je přibližně deset kilometrů.
Je to přibližne metr dlouhé.
Máš přibližně dvě vteřiny, než se rozzlobím!

pevný
Tento most je pevný, určitě nespadne.
Tento uzel je velmi pevný.
Má to pevný základ?

Chytrý muž postavil dům na pevných základech.

No comments:

Post a Comment